علی رغم برگزاری کنسرت سه روزه در مهاباد

کنسرت عدنان کریم در بوکان لغو شد

سرویس موکریان- ده روز بعد از برگزاری کنسرت «عدنان کریم» در مهاباد، برگزاری این کنسرت در بوکان لغو شد.

سرویس موکریان- ده روز بعد از برگزاری کنسرت «عدنان کریم» در مهاباد، برگزاری این کنسرت در بوکان لغو شد.
حسن  معروف پور حسن معروف پور

​​​​​​​به گزارش خبرنگار زریان موکریان، بعد از آنکه کنسرت «عدنان کریم» از 21 تا 23 فروردین سال جاری در تالار وحدت شهرداری شهرستان مهاباد برگزار شد، اعلام شد که این کنسرت به مدت یک روز در بوکان نیز برگزار می شود.

قرار بود کنسرت «عدنان کریم» با اجرای ارکستر فیلارمونیک موکریان به رهبری «کاوه فقیه زاده» در ششم اردیبهشت ماه در بوکان برگزار شود اما تنها دو روز مانده به اجرای این کنسرت و فروش نزدیک به یک هزار بلیط اعلام شد که کنسرت لغو شده است.

روابط عمومی ارکستر فیلارمونیک موکریان در صفحه رسمی خود در اینستاگرام ضمن اعلام خبر لغو کنسرت «عدنان کریم» در بوکان نوشت: در مورد اجرای کنسرت مشکل از مدیر اجرایی کنسرت بوده و  کنسرت ارکستر فیلار مونیک موکریان هیچ مسئولیتی در خصوص عدم فروش بلیط و جزئیات کنسرت ندارد.»

«منصور احمدی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان به خبرنگار زریان موکریان گفت: این کنسرت به علت طی نکردن مراحل قانونی اخذ مجوز لغو شده است و تبلیغات انجام گرفته در فضای مجازی و سطح شهر نیز پیش وقت و بدون اجازه صورت گرفته است.

اما «کامیار محمدیان»تهیه کننده کنسرت عدنان کریم در بوکان گفت: مجوز لازم از فرمانداری شهرستان بوکان اخذ شد و سپس به انجام تبلیغات اقدام کردیم اما متاسفانه به علت اینکه عدنان کریم فاقد پروانه اشتغال در ایران است، این کنسرت را لغو کردند.

«عدنان کریم» که سابقه برگزاری کنسرت در سالن وزارت کشور و شهرهای سنندج،سقز و مریوان را کارنامه هنری خود دارد،   10 روز قبل به مدت سه روز با اجرای ارکستر فیلارمونیک موکریان به رهبری «کاوه فقیه زاده» در مهاباد کنسرت برگزار کرد که با استقبال شهروندان این شهرستان همراه شد.

در حاشیه این کنسرت، وی بخشی از عواید کنسرت را به سیل زدگان کشور اهداء کرد و رییس شورای اسلامی شهر به نمایندگی از اعضای شورای شهر، شهرداری و جامعه فرهنگی شهر مهاباد به پاس تلاش های ارزنده وی در زمینه موسیقی کردی، عنوان «شهروند افتخاری مهاباد» را وی اعطا کردند.

  «عدنان کریم» خواننده برجسته کُرد اهل سلیمانیه عراق است که در سال 1963 در این شهر به دنیا آمد؛ این هنرمند 55 ساله که دانش آموخته رشته موسیقی است از خوانندگان محبوب در بین مردم مناطق کردنشین ایران و به ویژه منطقه کردستان عراق به شمار می رود.

«کریم»، سابقه همکاری با گروه موسیقی «کامکارها» را نیز دارد و آلبوم های «خاتون» و «وفایی» را با آنان منتشر کرده است و پاییز سال 1385 هم در تالار بزرگ وزارت کشور و همچنین در شهرهای مختلف کردستان عراق کنسرت موسیقی کُردی برگزار کرد.

کنسرت این هنرمند در تابستان 1395 در شهرهای سنندج، سقز و مریوان استان کردستان نیز با استقبال پرشور و گسترده مردم این شهرها مواجه شد.