چرا حبیب زاده عصبانی شد و به وزیر راه و شهرسازی تاخت؟

سرویس موکریان_نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی از سخنان پیمانکار بزرگراه بوکان_میاندوآب به شدت عصبانی شد و به شدت به وزیر راه و شهرسازی تاخت و گفت: باید وزیر پاسخگو باشد.

سرویس موکریان_نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی از سخنان پیمانکار بزرگراه بوکان_میاندوآب به شدت عصبانی شد و به شدت به وزیر راه و شهرسازی تاخت و گفت: باید وزیر پاسخگو باشد.

​​​​​​​به گزارش خبرنگار زریان موکریان، روز چهارشنبه 21 آبان ماه، جلسه ای با ریاست مهندس امین زاده فرماندار بوکان و با حضور «حاج انور حبیب زاده»  نماینده بوکان مدیر کل راهداری آذربایجان غربی،  نماینده مجری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آذربایجان‌غربی و پیمانکار پروژه بزرگراه بوکان_میاندواب در سالن جلسات فرمانداری بوکان برگزار شد.

فیلم سخنان حبیب زاده در این جلسه به سرعت انعکاس گسترده ایی در فضای مجازی داشت. وی در حالی که از تصادف مرگبار روز سه شنبه در محور بوکان_ میاندوآب ناراحت بود، به شدت عصبانی شد و گفت: «شهروند بوکانی زیر چرخ ماشین له شود، مسئولان هم داستان سرایی کنند. قبول نمی کنم. وزیر راه هم باید پاسخگو باشد.»

عصبانیت حبیب زاده از سخنان پیمانکار پروژه بود که از مبتلا شدن راننده اتوبوسش به کرونا و مرخصی اجباری رفتن راننده و عدم حمایت مسئولان از پیمانکاران در بحران کرونا گلایه داشت .

پیمانکار در ادامه به فرماندار و نماینده پیشنهاد  کرد که بر زیر بار ترافیک رفتن شش کیلومتر بعد از سیمینه اصرار نکنند چرا که ترافیک را به داشبند منتقل می کند در حالی که مردم در این روستا قوانین تردد را رعایت نمی کنند و بعد از داشبند نیزبعد از پنج کیلومتر باید ابنیه احداث شود و کارآنگونه که تصور می شود راحت نیست.

وی در ادامه تاکید کرد که  توان انها در همین حد است و کوتاهی از طرف پیمانکار صورت نگرفته است.

سال 86 پروژه تبدیل کردن این محور به یک بزرگراه در قالب بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه آغاز شد.شهرستان میاندوآب در سال 92، 20 کیلومتر حوزه استحفاظی خود را به یک بزرگراه چهار خطه تبدیل کرد و 37 کیلومتر این محور که در حوزه استحفاظی بوکان قرار داشت دو خطه ماند و به قتلگاه شهروندان تبدیل شد.

سال 96 و به بعد از ۱۰ سال ، بوکان نیز موفق شد تا تنها 10 کیلومتر  این مسیر یعنی تا اول شهر سیمینه را به بزرگراه تبدیل کند و بعد از ان همه تصادفات خونین به بعد از شهر سیمینه منتقل شد.

سخنان پیمانکار بزرگراه بوکان_میاندوآب، خشم حبیب زاده را به همراه داشت. وی ضمن اشاره به تصادف مرگبار در داشبند و تصادف خونین در کنارگذر بوکان گفت: شهروند بوکانی زیر چرخ ماشین له شود، مسئولان هم داستان سرایی کنند. قبول نمی کنم. وزیر راه هم باید پاسخگو باشد.

حبیب زاده افزود: این جلسات به هدف تسریع در اجرای پروژه ها و رفع مشکلات برگزار می شود نه داستان سرایی.

نماینده بوکان در ادامه گفت: هر روز شهروندی از بوکان در جاده بوکان میاندواب به علت تصادف فوت می کند اما کدام یک از مسئولان استانی و پیمانکار با وزیر راه در خصوص این وضعیت مکاتبه کرده است؟

وی افزود: ناتوانی وزیر و مسدولان است  که ۱۴ ساله ۳۵ کیلومتر جاده بوکان_میاندوآب آسفالت نشده است‌

نماینده بوکان تصریح کرد: نبود پول و اعتبارات بهانه است. اگر برای تبریز اعتبار است برای بوکان هم است‌. بوکان هم از انقلاب و نظام سهم دارد‌.

حبیب زاده در ادامه گفت: وزیر راه تشریف آورده بوکان وعده داده است اما وعده های او اجرا نمی شود من وعده های وزیر را در صحن مجلس منتشر می کنم و باید وی پاسخگو باشد.

  محور میاندوآب – بوکان در مسیر کریدور غرب کشور قرار گرفته است؛ کریدوری که از بازرگان شروع شده و به بندر امام خمینی (ره) در جنوب ختم می شود. ترانزیتی بودن این محور، تردد انواع وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین، انواع وسائل نقلیه کشاورزان و موتورسیکلت سبب ایجاد ترافیک سنگین در محور میاندوآب- بوکان می شود.

در 10 کیلومتر اول بوکان به سمت میاندوآب در دو سال گذشته 23 نفر فوت کرده اند. یعنی هر ماه یک نفر در این 10 کیلومتر قربانی شده است. و در 10 روز گذشته از اول شهر بوکان تا اول شهر سیمینه  در سه فقره تصادف 7 نفر زخمی و  یک پدر و پسر فوت شده اند.