موزه مفاخر بوکان، مکانی که حتما باید دید

سرویس موکریان_ موزه مفاخر بوکان با به نمایش گذاشتن آثار و سایل شخصی تعدادی از ادبیان و شاعران منطقه موکریان به یکی از جاذبه های گردشگری بوکان تبدیل شده است.

سرویس موکریان_ موزه مفاخر بوکان با به نمایش گذاشتن آثار  و سایل شخصی تعدادی  از ادبیان و شاعران منطقه موکریان به یکی از جاذبه های گردشگری بوکان تبدیل شده است.
حسن  معروف پور حسن معروف پور

به گزارش زریان موکریان؛ درهای موزه مفاخر بوکان چند ماه بعد از افتتاح و به مناسبت تعطیلات عید نوروز به روی شهروندان باز شد.

این موزه در واقع همان  منزل شخصی و قدیمی ماموستا عباس حقیقی است که به همت شهرداری بوکان به موزه مفاخر تبدیل شده است.


در این موزه لباسها و‌ و سایل شخصی ماموستا عباس حقیقی به همراه دست نویس نامه های شاعران به وی، آثار  و و سایل شخصی ماموستا ابراهیمی افخمی، سید کامل امامی زنبیل متخلص به ئاوات و وسایل به جامانده از علی کردار اسطوره بیت و حیران بازدید کننده را به دنیای شعر و ادب موکریان می برد.


در این موزه یک نسخه خطی و قدیمی قرآن کریم،نسخه اولیه کتاب تاریخ فرهنگ و ادب مکریان به همراه مجسمه های زیبایی از خاتوزین » مشهور به  مادر اسطوره های کردستان به نمایش گذاشته است.

علاقمندان می توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و از ۱۵ تا ۱۸ از این موزه واقع در چهارراه اطلاعات به طرف میدان اسکندری، دست چپ کوچه اول بازدید کنند.