نماینده بوکان:

بوکان یک پدیده در آذربایجان غربی است / توسعه بوکان، توسعه جنوب آذربایجان غربی است

سرویس موکریان_ نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: بوکان یک پدیده در آذربایجان غربی است که باید واقیعتهای آن را قبول کرد.

حسن  معروف پور حسن معروف پور




به گزارش خبرنگار زریان موکریان، «حاج انور حبیب زاده» نماینده مردم فهیم بوکان در مجلس شورای اسلامی در شورای ادارای این شهرستان که با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، اعضای این کمیسیون،تعدادی از معاونین وزرای دولت و استاندار آذربایجان غربی برگزار شد گفت: بوکان یک پدیده در آذربایجان غربی است، که باید ظرفیتها، پتانسیلها واقعیت‌های بوکان را قبول کرد.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که با توسعه بوکان، جنوب آذربایجان غربی توسعه پیدا می کند، گفت: تنها سه دهه

 از عمر بوکان  به عنوان شهرستان می گذرد اما اکنون با آمار سرشماری سال ۱۳۹۵، سومین شهر  و چهارمین شهرستان  آذربایجان غربی است.این شهر جوان و نوپا به انبار غله آذربایجان غربی معروف است. دومین بازار بزرگ استان را دارد. صنایع کوچک آن در منطقه  مشهور عام و خاص است. مرکزفرهنگ و هنر و ادب  کُردها ست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفتن در کریدور غرب کشور، عبور دو رودخانه از شرق و غرب این شهر، در دشت واقع شدن، خونگرم بودن و مهمانپذیر بودن مردم این شهر بخشی از پتانسیلهای بوکان معرفی کرد و گفت: این پتانسیلهای و امتیازها بوکان را  به بزرگترین، مهم ترین و تاثیرگذارترین  در منطقه تبدیل کرده‌است اما متاسفانه  زیرساختهای توسعه ای بوکان همگام با  رشد این شهر توسعه پیدا نکرده است.

وی خدمت به بوکان را خدمت به آذربایجان غربی و کشور دانست و تصریح کرد: اگر پروژه های راه سازی بوکان (کنارگذر، بزرگراه بوکان _میاندواب، بزرگراه بوکان _سقز) به اتمام برسد، نه تنها  صادرات و واردات از طریق کریدور غرب کشور تسهیل می شود، بلکه دیگر شهروندان بوکانی . مسافرانی  که عازم استانهای کردستان، همدان و آذربایجان شرقی نیز هستند، در جاده های بوکان  کشته نمی شوند.

وی افزود: اگر ساخت دومین بیمارستان بوکان به اتمام برسد و همزمان  بیمارستان تامین اجتماعی   در بوکان ساخته شود، بیمارستان فعلی بوکان تجهیز شود، بخشی از نیازهای درمانی شهرهای تکاب، شاهیندژ ، سقز  و میاندوآب پوشش داده می شود.

حبیب زاده در ادامه  توسعه شبکه آبیاری کشاورزی در بوکان را مساوی با مستقل شدن آذربایجان غربی در تولید غله دانست و افزود: توسعه شهرک صنعتی بوکان از طریق احداث فاز دوم آن، الحاق سکونتگاه های غیر رسمی بوکان به محدوده شهری، ساخت دو  دهنه پل بر روی سیمینه رود و  به پایان رساندن ساخت موزه باستانی بوکان. از دیگر مطالبات حیاتی و اساسی بوکان است که نیاز به توجه ویژه دارند.

وی در پایان راهکار حل بخشی از مشکلات و تحقق مطالبات بوکان را مشارکت بانکها در پروژه های ملی این شهرستان دانست.

#بوکان #اخبار_بوکان #نماینده_بوکان  #آذربایجان_غربی  #حاج_انور_حبیب_زاده #زریان