واکنش چکشی شهرداری بوکان به اقدام نمادین تعدادی از شهروندان و اعضای یک انجمن محیط زیست

سرویس موکریان_اقدام نمادین تعدادی از شهروندان و اعضای یک انجمن محیط زیست واکنش چکشی شهرداری بوکان را به همراه داشت.

حسن  معروف پور حسن معروف پور




به گزارش خبرنگار زریان موکریان ، شهرداری بوکان با اعزام تعدادی از کارمندان اداری خود  و نیروهای  واحد اجراییات و تماس با پلیس ۱۱۰ جهت طرح شکایت، اقدام به کندن درخت‌هایی کرد که شب گذشته توسط  تعدادی از ساکنان منطقه «ده قاسم آغا» با همراهی اعضای انجمن محیط زیست سروشتی شاره که م بوکان به صورت نمادین کاشت شده بود.

این شهروندان در واکنش به تغییر کاربری این زمین با مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع از یک کاربری عمومی به کاربری مسکونی و شائبه فروش آن اقدام به کاشت نمادین این درخت‌ها کردند.

انتظار می رفت شهرداری  بوکان به جای گسیل کردن تعداد زیادی از نیروهای اجراییات، کارمندان اداری شهرداری و تماس با ۱۱۰ جهت طرح‌ شکایت علیه این شهروندان و تقابل با آنها پای مطالبات و  دغدغه های آن ها می نشست و جهت پیدا کردن راهکاری مناسب با این شهروندان مشورت و هم اندیشی می کرد.

به دنبال این اقدام نمادین، روابط عمومی شهرداری بوکان با ارسال پیامی نوشت: موضوع فروش زمین در ده قاسم آغا کاملا شایع بوده و توسط این شهرداری قویاً تکذیب می گردد. هرگونه مزایده فروش و ... حتما از طریق این روابط عمومی قبلا منتشر و اطلاع رسانی خواهد شد.

فروش زمین توسط شهرداری بوکان مسوبق به سابقه است. این شهرداری سال گذشته با مصوبه آذرماه شورای شهر بوکان که به تأیید فرمانداری نیز رسیده است  دو قطعه زمین با کاربری مسکونی در مرکز شهر بوکان را فروخت.

مساحت این دو قطعه زمین ۲۵۶ مترمربع است که کارشناس ارزش هر مترمربع را ۲۰ میلیون تومان اعلام کرده است اما در بازار املاک ارزش هر متر مربع این املاک بیش از ۳۰ میلیون تومان است.

این درحالی است که اعضای شورای شهر بوکان در اولین نشست خبری خود به شدت نسبت به فروش املاک در دوره شورای گذشته معترض بودند.

با رکود ساخت و ساز و ممنوعیت صدور پروانه ساخت برای زمینهای فاقد سند ثبتی شهرداری بوکان به مانند دیگر شهرداریها با مشکل مالی روبه رو شده است. /